Ce mancam dupa antrenament ?


Pentru ca sunt intrebata frecvent m-am decis sa va scriu aici pe scurt  ce mancam dupa antrenament.
Un lucru e clar : e bine sa mananci dupa antrenament, cu cat mai repede cu atat mai bine si nu trebuie sa-ti faci griji ca se depune,pentru ca nu e adevarat !
Intervalul perfect este 15-30 minute dupa terminarea antrenamentului ( dar nu este nici o problema daca mananci si pana la 2 ore dupa antrenament ) , deoarece in acest interval muschii tai absorb rapid hrana necesara pentru a se reface. 
Dupa o jumatate de ora de la un antrenament intens ( de exemplu ora noastra de Kangoo Jumps :)  ) este recomandat sa mananci proteine ( restaureaza fibrele  musculare afectate de activitatea de la antrenament si creaza tesut muscular nou), dar si aminoacizii au un rol important pentru recuperarea rapida si pentru a reduce inflamatiile de dupa activitatea fizica .
Alimente cu un continut ridicat de proteine si aminoacizi : carne de pui, vita, fructe de mare.
Exemple : piept de pui la gratar , ton sau somon, albus de ou,etc.


Ce NU mancam dupa antrenament :
Nu consuma alimente grase , deoarece acestea incetinesc absorbirea nutrientilor. Fructele bogate in fructoza  nu sunt recomandate. In schimb poti opta pentru cartofi dulci sau dovleac.

Cine mananca carbohidrati dupa antrenament si cine nu :
Daca esti supraponderala nu e o idee prea buna , pentru ca deja ai depozitate suficiente calorii in organism.
Daca vrei sa faci muschi , cu siguranta trebuie sa incluzi si o portie carbohidrati dupa antrenament. Idei : cartofi dulci, morcovi, si fructe cu continut scazut de fructoza : afine, zmeura, capsuni, mure.
Daca vrei sa-ti mentii greutatea ai voie sa consumi carbohidrati doar daca antrenamentul a fost foarte intens sau a avut o durata mai mare de o ora.

Foarte important ! Nu uita de HIDRATARE !! In timpul antrenamentului ai pierdut lichide care trebuie inlocuite.


 


Share pe Google Plus

Despre SportuleSanatos

Sportulesanatos.ro este un blog constantean despre sport, sanatate si alimentatie sanatoasa.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu