Detoxifierea - ce mancam, ce evitam ?

mai 29, 2015



M-am decis sa fac si eu o cura de detoxifiere, iar toate detaliile cu ce voi consuma si in ce cantitate, precum si rezultatele pe care le voi simti in urma acesteia le voi posta pe blog. 

Primul pas spre detoxifierea corpului este, evident, reducerea încărcăturii toxice. Unele alimente sunt aproape în întregime generatoare de toxine, în timp ce altele sunt puternic detoxifiante. În orice caz, majoritatea alimentelor conţin atât factori benefici cât şi factori dăunători.

Mai jos vom analiza cele mai bune alimente pentru o astfel de cura , dar si pe cele pe care trebuie sa le evitam :

Cele mai bune alimente detoxifiante

Fructele - cam toate fructele favorizează detoxifierea, dar printre cele mai benefice se numără: caisele proaspete, fructele de pădure, pepenele galben, citricele, kiwi, papaya, piersicile, mango, pepenele verde şi strugurii negri. Nu exagera cu bananele: numai una pe zi. Cel mai bine este ca în perioada de detoxifiere să eviţi consumul de fructe uscate.
Legumele - toate sunt grozave, însă următoarele fac minuni: anghinare, ardei gras, sfeclă, broccoli, varză roşie, morcovi, conopidă, castraveţi, dovleac, spanac, roşii. De evitat în rândul legumelor sunt cartofii albi şi avocado.
Şi germenii de fasole şi semintele sunt recomandate în timpul curei de detoxifiere. Încearcă lucerna, năutul, lintea sau seminţele încolţite de floarea-soarelui (le găseşti la majoritatea magazinelor naturiste sau chiar la supermarket).

Alte alimente care detoxifiază

Pe lângă faptul că-ţi fac bine, următoarele alimente conţin niveluri scăzute de toxine, însă nu ar trebui să formeze mai mult de o treime din dieta ta pe perioada detoxifierii.
  • Cereale - alege orez brun, porumb, mei, quinoa
  • Peşte - somon, macrou, sardele şi ton.
  • Carne - pui organic fără piele, curcan şi vânat.
  • Uleiuri - foloseşte ulei de măsline extravirgin şi ulei din seminţe presat la rece pentru dressing-ul salatelor.
  •   Nuci si seminte - consumă o mână mare de nuci şi seminţe crude nesărate în fiecare zi. Le poţi chiar măcina şi presăra peste o salată de fructe, adăugând un plus de savoare. Include migdale, nuci braziliene, alune, nuci pecan, seminţe de dovleac, seminţe de floarea-soarelui, seminţe de susan şi seminţe de in.

Băuturi detoxifiante

Nu cred că este cazul să subliniem, însă reamintim că pe perioada unei cure de detoxifiere este total contraindicat consumul de alcool, deoarece acesta reprezintă o toxină majoră pentru corp. Acelaşi lucru este valabil pentru orice sursă de metilxantine, o familie de substanţe chimice din care fac parte cafeina, taninul, teobromina şi teofilina. Asta însemană, doamnelor, fără ciocolată, cafea, ceai de menta.

Mai jos vă oferim alternativele:
Sucul de fructe - ideal este cel preparat proaspăt şi diluat întotdeauna cu o cantitate egală de apă (socata este o băutură excelentă pentru astfel de cure detox).
Ceaiurile de plante - există o varietate uriaşi din care să alegi; gustă mai multe, până îl găseşti pe cel care îţi place cel mai mult (mai puţin cel de mentă).
Ceaiul rooibos - nu conţine cafeină şi are un gust foarte asemănător cu cel al ceaiului "normal".
Cafeaua de păpădie - poate fi băută ca înlocuitor al cafelei cât timp urmezi regimul de detoxifiere. După încheierea curei, îţi recomandăm şi cafeaua din orz.
Însă regina băuturilor detoxifiante rămâne apa cea de toate zilele. Bea în fiecare zi minimum 2 litri de apă plată. Acest lichid va contribui extrem de eficient la diluarea toxinelor în timpul eliminării lor.

Alimente de evitat în timpul detoxifierii

Cu toate că, în mod normal, sunt acceptate în cantităţi moderate, în timpul regimuli de detoxifiere ar fi bine să eviţi următoarele aliemtne deoarece sunt greu de digerat şi sunt uşor iritante pentru intestin.
  • Cerealele care conţin gluten - orzul, ovăzul, secara şi grâul.
  • Carnea şi produsele lactate - brânză, lapte, smântână, iaurt, ouă, carnea de porc, vită etc.
De asemenea, evită pe cât posibil ardeii iuţi (contraindicaţi celor care suferă de gastrită, dar şi celor aflaţi la detoxifiere, deoarece îngreunează digestia), alimentele prăjite, semipreparatele, mezelurile, dulciurile şi produsele de patiserie, precum şi administrarea de medicamente de care nu ai cu adevărat nevoie (majoritatea conţin substanţe nocive care necesită detoxifiere). csid.ro

Pentru o eficienta mai ridicata este recomandat sa faci si sport pe timpul curei. Daca nu esti o persoana foarte activa incearca macar sa mergi pe jos ( o ora  pe zi) , sa urci scarile, sa inoti,etc.
Succes atat mie ( :)) ) cat si celor care vor sa urmeze o astfel de cura de detoxifiere. Si nu uitati ! Prima zi va fi cea mai grea si probabil vom avea impresia ca nu putem supravietui fara mancare :) ( am mai incercat acum ceva vreme si stiu ce spun :)) ) , fiti fara grija veti supravietui fara probleme. Deja din a doua sau a treia zi veti incepe sa va simtiti din ce in ce mai bine :)

You Might Also Like

0 comentarii

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images