5 modalitati prin care te poti motiva sa faci miscare chiar si atunci cand nu ai chef !


Incerci sa te antrenezi constant , dar se intampla sa-ti faci abonament, sa treaca zilele si tu sa nu ajungi la sala ? Stii ca e important sa faci sport, dar nu reusesti sa te motivezi sa faci miscare?
Propun sa vezi antrenamentele ca pe niste intalniri cu tine insati. Atunci cand spui ca nu ai timp sa faci sport, de fapt zona ta de confort iti spune ca ar fi mai bine sa stai tolanita in pat sau sa faci ceva mai "comod"". Ca sa nu lipsesti de la portia de miscare este important sa treci sportul pe lista ta de lucruri de facut in ziua respectiva. Daca este important pentru tine sa arati si sa te simti bine, vei gasi timp pentru miscare.
Cateva ponturi prin care te poti educa sa te tii de miscare : 
1. Ofera-ti o recompensa reala : Recompensa reala ar trebui sa fie faptul ca vei arata mai bine si vei fi mai sanatoasa, dar daca vorbim de lumea reala , unde doar recompensele materiale mai sunt asa apreciate poti sa iti oferi o rochita care iti place mult ( si pe care o vei putea cumpara cu o marime mai mica de ex. ).
Oricat de ciudat ar parea , tindem sa ne luam mai degraba dupa emotii "n-am chef de antrenament acum", decat dupa niste argumente logice si solide "voi fi mai sanatos", "voi arata bine in costum de baie" etc.
2. Ce ai putea sa faci sa fie o recompensa mai tangibila ? Iti oferi ceva mai usor de obtinut : o baia calda cu spuma,. un smoothie , orice iti face placere si te motiveaza. Cu timpul antrenamentul va deveni o recompensa in sine, si vei veni de placere, pentru ca organismul il va recunoaste ca ceva benefic si ca un lucru care iti da o stare de bine.
3. Regandeste gandirea pozitiva. Ca sa reusesti sa iti atingi obiectivul ( sa faci 2/3/4/5 antrenamente pe saptamana ) este esential sa-ti faci un plan de bataie. Pentru ca suntem atat de stresati se intampla sa uitam de dimineata pana seara ce ne-am propus sa facem. Asadar: defineste clar ce iti doresti. De ex. : Vreau sa vin de 2 ori pe saptamana la antrenament. Un plan realist iti creste sansele de a face sport mai des.
4. Pune pariu cu un prieten
E ok si sa iti promiti tie, dar daca pui pariu cu un prieten iti cresc considerabil sansele sa si realizezi ceea ce iti propui. Pune pariu cu un prieten ca te vei antrena de 3 ori pe saptamana, si la fiecare antrenament pe care il sari sa ii dai o suma de bani, suficient de mare incat sa nu vrei sa o dai.
5. Inconjoara-te de oameni care fac sport
Suntem fiinte sociale si nu ne place sa fim singuri atunci cand dam de "greu". De aceea e important fie sa-ti convingi si prietenii sa faca miscare alaturi de tine, fie sa te integrezi intr-un grup de persoane care au aceleasi obiective ca si tine . In acest fel, antrenamentele se vor transforma in intalniri distractive cu prietenii. Principalul beneficiu este ca vei face sport regulat si o vei face de placere.

Daca te-am convins , iti doresc mult succes , sa reusesti tot ce iti propui si sa inveti sa iti iubesti corpul si sa iubesti sportul, pentru ca este sanatate. 

Share pe Google Plus

Despre SportuleSanatos

Sportulesanatos.ro este un blog constantean despre sport, sanatate si alimentatie sanatoasa.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu