Ce sa faci in perioada sarbatorilor ca sa nu te ingrasi


Pentru ca se apropie sarbatorile si deja e plin de bunatati peste tot, m-am gandit sa-ti dau cateva idei cu ce sa faci ca sa nu te ingrasi.

 Poti manca tot ce-ti doresti , cand doresti, important este sa nu exagerezi cu nimic si sa faci si un pic de miscare.

Daca ti-ai propus sa mananci de toate, dar nu ti-ai propus in mod expres sa dai cantarul peste cap, iti dau cateva idei, care iti vor permite sa mananci ce iti doresti , dar si sa iti pastrezi silueta.

1. Atunci cand consumi carne grasa, iti recomand sa mananci alaturi si o salata verde cu zeama de lamaie si o lingurita de mustar cu hrean. Te va ajuta la digestie si va reduce din absorbtia grasimilor saturate.

2. Nu amesteca carbohidratii simpli cu grasimi. Mai concret, iti recomand sa eviti combinatii de timpul : carne de porc grasa cu cartofi sau cu paine, sarmale cu mamaliga si smantana.
Nu sunt indicate nici dulciuri la sfarsitul mesei. Cu putina planificare sunt singura ca poti reusi sa nu faci aceste asocieri. 
3. Daca vrei sa mananci dulciuri, iti recomand sa le mananci la o singura masa ( de sine statatoare, fara sa le asociezi cu alte alimente) si sa astepti minim 3 ore pana la urmatoarea masa.
4. Am ajuns la alcool :).  E bine ca la un pahar de alcool sa consumi 3 pahare de apa. E important si sa nu consumi bauturi carbogazoase si sucuri dulci. Nu mai e nevoie sa zic de ce.
5. Chiar daca salile vor fi inchise in perioada sarbatorilor, stii deja ca poti face miscare oricum si eu iti recomand sa combini zilnic o plimbare de minim 30 de minute in aer liber cu 20 de minute de exercitii fizice usoare,acasa. Daca esti o persoana activa, vei simti oricum nevoia sa faci asta.
6.  Pentru a usura procesul de digestie iti recomand sa nu combini mai multe tipuri de proteine.
Prin urmare, nu vom amesteca carne/carnati/etc cu branza/oua.
7. Ultima, dar si cea mai importanta, este hidratarea.
 Aminteste-ti sa consumi minim 2 litri de apa pe zi.
Dupa mese poti consuma ceaiuri care ajuta la digestie : ceai de ghimbir, ceai de rozmarin sau de galbenele.




Share pe Google Plus

Despre SportuleSanatos

Sportulesanatos.ro este un blog constantean despre sport, sanatate si alimentatie sanatoasa.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu