Ce să faci ca să nu te îngrași de Paște



Pentru că se apropie sărbătorile și deja e plin de bunătați peste tot, m-am gândit să-ți dau câteva idei cu ce să faci ca să nu te îngrași de Paște.
Doar pentru că mentalitatea este ca de sărbatori să mănânci până pici, nu înseamna neaparat că trebuie să și faci asta.
 Poți mânca tot ce-ți dorești , când dorești, important este să nu exagerezi cu nimic și să faci și un pic de mișcare.

Dacă ți-ai propus să mănânci de toate, dar nu ți-ai propus în mod expres să dai cântarul peste cap, iți dau câteva idei, care iți vor permite să mănânci ce iți dorești , dar și să iți păstrezi silueta.

1. Atunci când consumi carne grasă, iți recomand să mananci alături și o salata verde cu zeamă de lamâie și o linguriță de muștar cu hrean. Te va ajuta la digestie și va reduce din absorbția grăsimilor saturate.


 2. Dacă vrei sa mănânci dulciuri, iți recomand să le mănânci la o singură masa ( de sine stătătoare, fără să le asociezi cu alte alimente) și să aștepți minim 3 ore până la următoarea masă.
3. Am ajuns la alcool :). Probabil știi deja că alcoolul e cel mai păcătos, are cele mai multe calorii și pe deasupra sunt și calorii goale (nu au pic de valori nutritive).  E bine ca la un pahar de alcool să consumi 3 pahare de apă. E important și să nu consumi bauturi carbogazoase și sucuri dulci. Nu mai e nevoie să zic de ce.
4. Chiar daca sălile vor fi închise căteva zile , stii deja ca poți face mișcare oricum și eu iți recomand să combini zilnic o plimbare de minim 30 de minute în aer liber, cu 20 de minute de exerciții fizice ușoare,acasă. Poți ieși la plimbare și cu bicicleta, important e să alegi un tip de mișcare care să îți facă plăcere. Dacă ești o persoană activă, vei simți oricum nevoia să faci asta.
5.  Pentru a ușura procesul de digestie iți recomand să nu combini mai multe tipuri de proteine.
Prin urmare, nu îți recomand să amesteci carne/carnati/etc cu branza/oua.
6. Ultima, dar și cea mai importanta, este hidratarea.
 Aminteste-ți să consumi minim 2 litri de apa pe zi.
Orice ai face, ascultă-ți corpul ! Dacă simți că te-ai săturat, nu mai face eforturi să mănânci încă o felie de drob sau un ou roșu ori o felie de cozonac doar pentru că ți-e poftă.
Dupa mese poți consuma ceaiuri care ajuta la digestie : ceai de ghimbir, ceai de rozmarin sau de galbenele.
Bucură-te de aceste zile, relaxează-te și….zâmbește ! :)
Share pe Google Plus

Despre SportuleSanatos

Sportulesanatos.ro este un blog constantean despre sport, sanatate si alimentatie sanatoasa.

1 comentarii: