De ce și ce e bine să mănânci după antrenament

august 17, 2016


Azi am ieșit iar la înviorare cu Kangoo Jumps în aer liber.
Waaa..am fost surprinsă iar să văd câtă lume a reușit să se trezească. Așa cevaaa ?
Mă declar plăcut impresionată azi, bravooo gașcă ! 

S-a muncit din greu azi și fetele îmi spuneau că le este teamă că vor mânca mult după antrenament.
Hai să vă zic și voua, ce le-am zis și lor, că nu e un lucru rău.
 De ce nu e un lucru rău, ba chiar e recomandat să mănânci în primele 2-3 ore după antrenament ?
 ( chiar și imediat după antrenament)

Intervalul perfect este 15-30 minute după terminarea antrenamentului ( dar nu este nici o problemă dacă mănânci și până la 2 ore dupa antrenament ) , deoarece în acest interval mușchii tăi absorb rapid hrana necesară pentru a se reface. 
După o jumatate de ora de la un antrenament intens ( de exemplu ora noastră de Kangoo Jumps :)  )
este recomandat să manânci proteine ( restaureaza fibrele  musculare afectate de activitatea de la antrenament și crează țesut muscular nou), dar si aminoacizii au un rol important pentru recuperarea rapidă și pentru a reduce inflamațiile de după activitatea fizică .
Alimente cu un conținut ridicat de proteine și aminoacizi : carne de pui, vită, fructe de mare.
Exemple : piept de pui la grătar , ton sau somon, albus de ou,etc.


Ce NU mâncăm după antrenament :
Nu consuma alimente grase , deoarece acestea încetinesc absorbirea nutrienților. Fructele bogate in fructoză  nu sunt recomandate. În schimb poți opta pentru cartofi dulci sau dovleac.

Cine mănâncă carbohidrați după antrenament și cine nu :
Daca ești supraponderala nu e o idee prea buna , pentru ca deja ai depozitate suficiente calorii in organism.
Daca vrei sa faci mușchi , cu siguranța trebuie să incluzi și o porție de carbohidrați după antrenament. Idei : cartofi dulci, morcovi, și fructe cu conținut scăzut de fructoza : afine, zmeură, capșuni, mure.
Dacă vrei să-ți menții greutatea ai voie sa consumi carbohidrați doar dacă antrenamentul a fost foarte intens sau a avut o durata mai mare de o ora.

Foarte important ! Nu uita de HIDRATARE !! În timpul antrenamentului ai pierdut lichide care trebuie înlocuite.

You Might Also Like

0 comentarii

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images